Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

«Με έκλεισαν με το ζόρι σε γηροκομείο!»«Γιατί δεν με αφήνουν σε ένα δωμάτιο στο Καστρί;»

«Είναι απαράδεκτη η παραμονή μου σε ένα γηροκομείο χωρίς τη θέλησή μου»! Ο Γεώργιος Γ. Παπανδρέου, γιος του «γέρου της Δημοκρατίας» από τον γάμο του με τη σπουδαία θεατρίνα μας Κυβέλη και ετεροθαλής αδελφός του Ανδρέα Παπανδρέου, ξεσπάει στην «Espresso» λίγες μέρες μετά τον εγκλεισμό του σε μονάδα φροντίδας ηλικιωμένων. Ο ίδιος υποστηρίζει ότι τον παγίδευσαν λέγοντάς του ότι τον μετέφεραν εκεί για απλές εξετάσεις και διαμαρτύρεται έντονα που τον έβγαλαν άδικα -όπως λέει- από το σπίτι όπου έμενε τόσα χρόνια για να... πεθάνει μόνος και έρημος σε ένα δωμάτιο οίκου ευγηρίας.
Η  «Espresso» έχει στα χέρια της την επιστολή διαμαρτυρίας του, η οποία φέρει την υπογραφή του και ημερομηνία 16 Σεπτεμβρίου 2014 -δηλαδή μία μέρα πριν πάει στο εν λόγω γηροκομείο- και στην οποία αναφέρει ότι αισθάνεται τεράστια απογοήτευση που πρέπει να εγκαταλείψει το σπίτι του, τον επισκεφτήκαμε στην καινούργια του στέγη, τη Νέα Θάλπη, στον Αγιο Στέφανο. Η αλήθεια είναι πως το περιβάλλον εκεί είναι πολύ φιλικό και εξυπηρετικό, κάτι που το διαπιστώσαμε από την πρώτη στιγμή της επικοινωνίας μας με τον ιδιοκτήτη του χώρου, τον ψυχολόγο - γεροντολόγο δρα Δημήτρη Καμπανάρο, ο οποίος μας οδήγησε ευγενικά στο μονόκλινο δωμάτιο όπου πλέον φιλοξενείται ο κύριος Παπανδρέου.

«Η παρουσία μου εδώ είναι μυστηριώδης. Μου είπαν ότι θα με φέρουν για δυο τρεις μέρες, με σκοπό να υποβληθώ σε ιατρικές εξετάσεις. Τελικά, αντί για εξετάσεις, μου πήραν μόνο την πίεση -που ήταν 17-, όμως βλέπω ότι η κατάσταση εδώ είναι μόνιμη. Χωρίς να με έχουν ρωτήσει ή να το έχω αποφασίσει με μετέφεραν εδώ και δεν καταλαβαίνω τι επιδιώκουν με αυτό. Προφανώς για να πεθάνω... Είναι σαν κάποιοι να θέλουν να απαλλαγούν από την παρουσία μου. Γι' αυτό θέλω να δημοσιοποιήσω τη σημερινή μου κατάσταση, που τη θεωρώ απαράδεκτη» ήταν τα πρώτα, πικραμένα λόγια του, με τον τόνο της φωνής να είναι εξομολογητικός και βγαλμένος από τα βάθη της ψυχής του.
Στον εν λόγω χώρο ο Γεώργιος Γ. Παπανδρέου οδηγήθηκε από άτομο τους περιβάλλοντος του ανιψιού του Νίκου Παπανδρέου, που έχει αναλάβει μάλιστα να πληρώνει τα έξοδα της διαμονής του. Μιλάμε για ένα διόλου ευκαταφρόνητο μηνιαίο ποσό της τάξης των 1.800 ευρώ, αφού πρόκειται για μονάδα ηλικιωμένων αρκετά προσεγμένη. Ομως ο γνωστός μας Γιωργάκης (όπως τον αποκαλούσαν συχνά), που αφήνει να εννοηθεί ότι είναι το «μαύρο πρόβατο» και ο «αποδιοπομπαίος τράγος» της οικογένειας Παπανδρέου, δεν επιθυμεί με κανέναν τρόπο την παραμονή του σε οποιοδήποτε γηροκομείο και θέλει να γυρίσει στο σπίτι, στην Κηφισιά, επί της οδού Δηληγιάννη 46Α, όπου έμενε με μια κοπέλα από την Αιθιοπία, την Αμπάμα, που τον φρόντιζε.
«Πήγαινα στα κέντα για χωρό»
«Οι άνθρωποι εδώ είναι πολύ καλοί, κάνουν τα πάντα για να είμαι ευχαριστημένος, αλλά εγώ δεν θέλω να είμαι σε έναν τέτοιο χώρο που μου στερεί την επαφή μου με τον έξω κόσμο. Οταν ήμουν σπίτι μου, σχεδόν κάθε Σαββάτο πήγαινα σε ένα κέντρο και χόρευα με δυο τρεις κυρίες φίλες μου, ενώ εδώ πού και πώς να πάω; Ούτε που ξέρω πού βρίσκομαι. Γι' αυτό και θέλω να γυρίσω σπίτι μου. Είναι άδικη η παραμονή μου εδώ, ανάμεσα σε ανθρώπους τους οποίους δεν γνωρίζω και δεν έχω τι να πω μαζί τους. Με ανθρώπους που αποδέχονται τη μοίρα τους, δηλαδή περιμένουν πότε θα έρθει η ώρα να πεθάνουν. Οχι, εγώ δεν την αποδέχομαι αυτή τη μοίρα. Θέλω να γυρίσω στο σπίτι μου με την κοπέλα η οποία με φρόντιζε και τους φίλους μου, που είχα επικοινωνία μαζί τους και τώρα την έχω χάσει».
«Γιατί δεν με αφήνουν σε ένα δωμάτιο στο Καστρί;»

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι σε όλη τη διάρκεια της επικοινωνίας μας ο Γεώργιος Γ. Παπανδρέου μας έδωσε την εικόνα του ανθρώπου που έχει διαύγεια πνεύματος και αντιλαμβάνεται πλήρως τι του συμβαίνει. «Θα μπορούσα να αντιδράσω νευρικά και να αρχίσω να τα σπάω εδώ μέσα, αλλά αυτό δεν πρόκειται να το κάνω, γιατί ξέρω τι με περιμένει. Μια... ενεσούλα και μετά θα με κλείσουν σε νευρολογική κλινική ως φρενοβλαβή, έτσι ώστε να απαλλαγούν από εμένα μια ώρα αρχύτερα. Τα ξέρω καλά αυτά τα κόλπα και δεν πρόκειται να το κάνω αυτό. Προτιμώ να κάνω ένα είδος απεργίας με το να μη βγαίνω στιγμή από το δωμάτιό μου. Πρωί - μεσημέρι - βράδυ κάθομαι στο κρεβάτι μου. Αυτή είναι η ψυχολογία μου εδώ!»
Στην Κηφισιά

Τον ρωτάμε αν ο λόγος για τον οποίο οδηγήθηκε στο γηροκομείο έχει να κάνει με την ιδιοκατοίκηση του σπιτιού όπου έμενε, καθώς, όπως γνωρίζουμε, εδώ και μερικά χρόνια η οικία του έχει πουληθεί. «Ναι, το έχω πουλήσει, αλλά η νέα του ιδιοκτήτρια ήρθε προχτές εδώ και με επισκέφτηκε. "Μπορείτε να μείνετε στο σπίτι όσο εσείς θέλετε" μου είπε. Επομένως δεν είναι αυτός ο λόγος που με βγάλανε από εκεί» μας λέει και προσθέτει ότι τα ανίψια του θα μπορούσαν να τον αφήσουν να μείνει σε ένα από τα σπιτάκια που υπάρχουν στην περίφημη βίλα του πατέρα του στο Καστρί, η οποία πέρασε ολοκληρωτικά στα χέρια του ετεροθαλούς αδελφού του, του Ανδρέα Παπανδρέου.
«Θέλω από το Καστρί να δώσουν ένα δωμάτιο για εμένα κι ένα για την κοπέλα που με φροντίζει. Αλλά αν δεν θέλουν να τους επιβαρύνω με την παρουσία μου εκεί, τότε επιθυμώ να γυρίσω στο σπίτι μου, το οποίο αγόρασα με τα χρήματα που πήρα από την πώληση της βίλας της μητέρας μου, της Κυβέλης. Το πούλησα... κοψοχρονιά, γιατί δεν είχα να πληρώσω τον φόρο κληρονομιάς που τότε, το 1979, ήταν 7 εκατομμύρια. Ο αδελφός μου ο Ανδρέας μου υποσχέθηκε ότι θα μου δώσει κάποια λεφτά, σύμφωνα με όσα είχε πει και ο πατέρας μας πριν πεθάνει, αφού εγώ δεν πήρα μερίδιο από κει, και με κορόιδεψε. Αν είχα δώσει τη θρυλική βίλα της μητέρας μου για να γίνει πολυκατοικία, όπως μου τη ζητούσαν, θα είχα βγάλει πολλά χρήματα από τα τόσα διαμερίσματα που θα έπαιρνα, αλλά δεν ήθελα κάτι τέτοιο».
Για τσάι

Ο Γεώργιος Γ. Παπανδρέου τονίζει ότι τα παιδιά του Ανδρέα Παπανδρέου -η Σοφία, ο Γιώργος, ο Νίκος και ο Αντρίκος- ουδέποτε τον έχουν καλέσει στα σπίτια τους για φαγητό ή για τσάι. «Επιτρέπεται αυτή η συμπεριφορά από τα ανίψια μου; Θείος τους είμαι, δεν είμαι κάποιος εχθρός τους. Αλλά και πάλι δεν διαμαρτύρομαι γι' αυτό. Διαμαρτύρομαι όταν επεμβαίνουν στη ζωή μου και με κλείνουν κάπου όπου εγώ δεν θέλω» δηλώνει.
Πάντως ο ίδιος στο παρελθόν έχει πει ότι η Σοφία τού έχει σταθεί, ειδικά την περίοδο που ήταν παντρεμένος με την τελευταία σύζυγό του Μαρία Σόκαλη. Ωστόσο, σύμφωνα με πηγές από το περιβάλλον του, ο Νίκος Παπανδρέου και ο αδελφός του Γιώργος Παπανδρέου πήραν την απόφαση να οδηγήσουν τον θείο τους στη συγκεκριμένη μονάδα ηλικιωμένων για περισσότερη φροντίδα και ασφάλεια, αφού στο σπίτι όπου έμενε η κατάσταση ήταν τέτοια που κινδύνευε η υγεία του, αλλά και τα πράγματα ήταν ανεξέλεγκτα από οικονομικής πλευράς.

Συγκλονισμένη και η πρώην σύζυγός του Μαρία Σόκαλη
Από τα πρώτα άτομα που πληροφορήθηκαν ότι ο Γεώργιος Γ. Παπανδρέου έφυγε από το σπίτι είναι η τρίτη κατά σειρά σύζυγός του, η γνωστή ηθοποιός Μαρία Σόκαλη. «Ηρθε η καμαριέρα του, η Αμπάμα, και μου είπε τρομαγμένη ότι τον βάλανε στο γηροκομείο ζητώντας μου να παρέμβω για να τον βγάλω, γιατί -όπως μου είπε ο ίδια- βρίσκεται εκεί παρά τη θέλησή του. Της εξήγησα ότι έχουμε χωρίσει και δεν έχω δικαίωμα πλέον να κάνω κάτι τέτοιο. Ωστόσο ο Γιώργος ήταν σύζυγός μου και τον πονάω» μας λέει και ξεφυλλίζοντας συγκινημένη το βιβλίο της ζωής του πρώην συζύγου της (το έγραψε ο ίδιος και κυκλοφόρησε το 2000) προσθέτει:
Στην απομόνωση

«Ενας άνθρωπος 86 χρόνων, όπως ο Γιώργος, που χρόνια έζησε σε μεγάλα σπίτια με ανέσεις, δεν μπορεί να απομονώνεται σε ένα δωμάτιο γηροκομείου. Δεν μπορείς να του καταστρέφεις τα τελευταία χρόνια της ζωής του και να τον κάνεις μίζερο μέσα σε ένα απομονωμένο δωμάτιο, όσο άνετο κι αν είναι αυτό. Στο σπίτι του είχε την καμαριέρα του που τον έκανε μπάνιο, βλέπανε μαζί τηλεόραση, κουβέντιαζαν και είχαν καλή επαφή. Με άλλα λόγια, θέλω να πω ότι στα παιδιά και στους υπερηλίκους, που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες, πρέπει να φερόμαστε με τρυφερότητα, σεβασμό και αγάπη. Δεν νομίζω ότι είναι σωστό για κάποιον που δεν το θέλει να τον βάζουμε με το... ζόρι σε έναν λεγόμενο "οίκο ευγηρίας". Πόσο μάλλον όταν αυτός ο οίκος είναι μακριά από την Αθήνα και δεν είναι εύκολο γα τους φίλους του να τον επισκεφτούν».
Η Μαρία Σόκαλη γνωριζόταν με τον Γεώργιο Γ. Παπανδρέου από τα παιδικά της χρόνια, αφού έμεναν στην ίδια πολυκατοικία, στο Παλαιό Ψυχικό. Τότε εκείνος ήταν ένας γοητευτικός νεαρός κι εκείνη ένα δωδεκάχρονο κορίτσι που του έστελνε κρυφά ερωτικά ραβασάκια. Η μοίρα τούς έφερε κοντά το 1997, όταν η Μαρία Σόκαλη παρουσίαζε μια εκπομπή στο Tele City και ο Παπανδρέου ήταν καλεσμένος της. «Κύριε πρόεδρε, γιατί δεν παντρεύεστε; Ποια γυναίκα σας αρέσει;» τον ρώτησε στον «αέρα» κι εκείνος της έδωσε απάντηση-πρόταση γάμου! «Εσείς. Θέλετε να με παντρευτείτε;» και τελικά έγιναν ζευγάρι.

Αλκίνοος Μπουνιάς
Φωτο: Χρήστος Ζήνας             http://www.espressonews.gr/%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%B5%CF%87%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%BF/%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%BF/cover-story/132569/%C2%AB%CE%BC%CE%B5-%CE%AD%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%B1%CE%BD-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B6%CF%8C%CF%81%CE%B9-%CF%83%CE%B5-%CE%B3%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF%C2%BB

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου