Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου 2024

Παναγιώτης Νούσιας : Για το Άγιο Όρος καλά πάω ;;

 “…Δυστυχώς πλέον δεν έρχονται Ρώσοι και δε μας αφήνουν δεσμίδες με χαρτονομίσματα. Πάνε οι καλές εποχές… Για παράδειγμα για μια εικόνα που κόστιζε 100 ευρώ αυτοί μας άφηναν ένα πάκο με χαρτονομίσματα, γιατί νομίζουν πως κάνουν καλή πράξη αφήνοντας πολλά παραπάνω…”











Μου είχε πει πρόσφατα ένας επιχειρηματίας εντός του Αγίου Όρους όπου είχα πάει πρόσφατα να εργαστώ δοκιμαστικά.

“ …Φίλε, όλοι στο Άγιο Όρος κάνουν μπίζνες, λαικοί, και καλόγεροι.. Γίνεται χορός δισεκατομμυρίων.. Οι περισσότεροι είναι διεφθαρμένοι.. μη τη ψάχνεις.. Τόσα χρόνια είμαι εδώ και βλέπω τι συμβαίνει…”

Μου ανέφερε ένας εργαζόμενος του Κέντρου Υγείας των Καρυών.

Κατά τη περίοδο δοκιμής μου, δεν μπορούσαμε να πάμε τις Κυριακές να εκκλησιαστούμε καθότι δουλεύαμε και κατά τα λεγόμενα του εργοδότη, η Θεία Λειτουργία κατά τους θερινούς μήνες τελειώνει αργά, μετά τις 9. Αμέσως αναρωτήθηκα εκείνη τη στιγμή αν όντως αληθεύει καθότι γνωρίζω πως η Θεία Λειτουργία στο Άγιο Όρος τελειώνει το πολύ μέχρι τις 7.30. Ίσως θα κάνω λάθος σκέφτηκα.
Στον κόσμο εκκλησιάζομαι και στον Άγιο Όρος δε θα εκκλησιάζομαι ??? Θα αποκοπώ από το Σώμα της ?? Δε θα κοινωνώ ?? Και πως θα ζω?? Σκέψεις που κατέκλυσαν τον μυαλό μου και εν πολλοίς με τρόμαξαν.
Η καθημερινή εργασία πρωί και απόγευμα, είχε ως αποτέλεσμα να μη καταφέρω να ανάψω έστω ένα κερί και να προσκυνήσω, καθότι στη κυριολεξία, 10 λεπτά μετά την άφιξη μου στην εν λόγω επιχείρηση, πριν καλά καλά τακτοποιήσω τα πράγματα μου, μπήκα για δουλειά. Αφού τελείωσα το μεσημέρι, όντας νηστικός, άυπνος και κουρασμένος μου έδειξαν μια τομάτα κομμένη λέγοντας μου, αυτό είναι το φαγητό σου για σήμερα. Το ψωμί σου δε πρόλαβε να ξεπαγώσει. Δε πειράζει είπα μέσα μου, οι άνθρωποι έχουν δουλειές και ίσως να μη πρόλαβαν. Το φαγητό τις επόμενες ημέρες κατά τη παραμονή μου ήταν κυρίως πίτσες κατεψυγμένες, λουκάνικα και κοτόπουλο κατεψυγμένο. Εδώ δε κάνουμε νηστείες και τέτοια μου είπανε..

Μα αυτά δε τα τρώω ούτε στον κόσμο και θα τα φάω εδώ στο Άγιο Όρος ? Δε χρειάζεται κανείς να κάνει νηστείες για να μη τρώει αυτά τα σκουπίδια. Είναι δεδομένο πως μετά από ένα διάστημα με αυτή τη διατροφή θα εμφανίσεις προβλήματα. Συγνώμη, ρώτησα, ψάρια δεν τρώτε?? Η απάντηση ήταν η εξής. Εδώ στο Άγιο Όρος δεν υπάρχουν ψάρια. Μόνο κατεψυγμένα τα οποία είναι και πανάκριβα. ( γελάστε ελεύθερα )

Όταν μου προτάθηκε η συγκεκριμένη δουλειά, ήχησαν στα αυτιά μου χαρμόσυνες καμπάνες. Μεγάλη ευκαιρία σκέφτηκα να φύγω από τον κόσμο, να ησυχάσω, να περιηγηθώ στα μοναστήρια στις άδειες μου, να γνωρίσω πνευματικούς ανθρώπους ενώ ταυτόχρονα να έχω τη δυνατότητα να βοηθώ τους ανθρώπους μου στον κόσμο με τα χρήματα του μισθού μου. Με λίγα λόγια να γνωρίσω και να ζήσω το Άγιο Όρος από μέσα.

Θυμάμαι 2 μέρες μετά την άφιξη μου, ξεκίνησαν τα πρώτα βουητά από τη Γη και τα πρώτα κουνήματα.
Ήταν ολοφάνερο σε όλους πως ήταν τοπικά και επιφανειακά.
Μετά από μερικές ημέρες κατά τη διάρκεια της πρωινής μου εργασίας, ανέβασα ξαφνικά υψηλό πυρετό. Ζήτησα ένα θερμόμετρο. Βρέθηκε μετά από αρκετή αναζήτηση. Ο πυρετός επέμενε και το βράδυ έφτασε 39,5 και έτσι ζήτησα από τον εργοδότη μου μερικά Depon για να πέσει. Αφού έψαξε αρκετά, μου έδωσε 2 δισκία λέγοντας μου, αυτά βρήκα μόνο. Το βράδυ το πέρασα ρίχνοντας παγωμένο νερό από το ψυγείο στο κεφάλι μου για να πέσει ο υψηλός πυρετός. Παρόμοια πέρασα και τις επόμενες 2 ημέρες. Πρέπει να αναφέρω πως αυτή η έλλειψη φαρμάκων μου δημιούργησε έντονη αίσθηση ανασφάλειας. Τι θα γίνει αναρωτήθηκα αν συμβεί κάτι σοβαρό ? Δε θα έπρεπε να διατηρεί ένα φαρμακείο με τα βασικά είδη όπως έχουμε όλοι μας στα σπίτια μας ? Τόσο για τον ίδιο όσο και για το προσωπικό του.

Ο εργοδότης μου, αυτές τις 2 μέρες με ρώτησε αν θέλω να με πάει στον γιατρό, απαντώντας του από πλευράς μου, όχι σας ευχαριστώ, λογικά είναι κάποια ίωση και θα κάνει τον κύκλο της. θα δούμε πως θα είμαι την 3η ημέρα και τότε θα σας πω. Εντάξει μου απαντά.

Την Τρίτη ημέρα ο υψηλός πυρετός επέμενε και το πρωί αφού σηκώθηκα με 39.5 του τηλεφώνησα ζητώντας του να με πάει στο Κέντρο Υγείας στις Καρυές. Τότε μου απάντησε εκνευρισμένος τόσες μέρες σου λέω και δεν ήθελες, τώρα κάτσε εκεί που είσαι, έχω δουλειά κλείνοντας μου το τηλέφωνο.

Ντύθηκα όπως ήμουν, ιδρωμένος, εξαντλημένος και με τα μάτια κατακόκκινα, πηγαίνοντας στην επιχείρηση να τον βρω. Όταν με είδε ξαφνιάστηκε αναφερόμενος αμήχανα σε έναν άλλον υπάλληλο… ρεεε συ του είπα να τον πάω στον γιατρό χθες και δεν ήθελε… έχω άδικο ??? Τώρα τι θεεες??? Εσύ δε μου έλεγες όχι όχι… ??? Τώρα έχω το μαγαζί, δε μπορώ. Δεν είμαι καλά του απαντώ. Τι να σου κάνω εγώ μου απαντά.. Δεν έχεις κάποιον εδώ από τη περιοχή να με πετάξει στις Καρυές ;;; τον ρωτώ. Όχι, δεν έχω μου απαντά με ύφος τιμωρητικό. Αν θες μου απαντά, κάνε ωτοστόπ να πας (!!!!!!!!!!).
Πρόσεχε του απάντησα, μη χάσεις κανένα ευρώ.
Ντροπή σου…τίποτα άλλο… Ντρέπομαι για λογαριασμό σου…
Αφού τσακωθήκαμε, του δήλωσα πως πάω να μαζέψω τα πράγματα μου για να φύγω με το πρώτο καράβι. Η ώρα ήταν 8 το πρωί. Αφού του είπα πως θα φύγω, μετά άλλαξε άποψη και μου έλεγε να με πάει, και αυτό γιατί με ήθελε στη δουλειά καθότι τα είχα πάει αρκετά καλά. Μάζεψα τα πράγματα μου, με πλήρωσε, έβγαλα εισιτήριο και έφυγα. Στη διαδρομή μίλησα με έναν γιατρό στη πόλη που διαμένω συνταγογραφώντας μου άυλα ισχυρή αντιβίωση την οποία και πήρα αφού έφτασα στην Ουρανούπολη.

Στο φαρμακείο συνάντησα τον υπάλληλο του Κέντρου Υγείας Καρυών που ανέφερα στην αρχή.

Είναι αξιοσημείωτο πως ενώ έφυγα εμπύρετος, και σε κακή κατάσταση, ο συγκεκριμένος εργοδότης, δε με πήρε ένα τηλέφωνο να με ρωτήσει πως είμαι. Προσωπικά αν έφευγε για να ταξιδέψει ένας άνθρωπος σε αυτή τη κατάσταση θα ανησυχούσα. Θυμάμαι το ανέφερα στην αδερφή μου η οποία και μου απάντησε αφοπλιστικά, μα ήσουν δοκιμαστικά στην επιχείρηση του, δε φαινόσουν στα χαρτιά, οπότε ό,τι και να πάθαινες δε μπορούσες να αποδείξεις πως έφυγες από τη συγκεκριμένη επιχείρηση κατόπιν άρνησης του να σου παράσχει ιατρική φροντίδα λέγοντας σου μάλιστα να πας με ότοστοπ στον γιατρό.

Θα μου αντιτείνει κάποιος, πως έτυχα στη περίπτωση. Δε σημαίνει πως στο Άγιο Όρος όλοι είναι έτσι. Θα συμφωνήσω. Ωστόσο οι Αγιορείτες Πατέρες δε θα έπρεπε να έχουν υπό τον έλεγχο τους, τους εκάστοτε επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται ανεξέλεγκτα ? Τα οικήματα τους άλλωστε, δε νοικιάζουν οι επιχειρηματίες ? Με ποιων τις πλάτες συμπεριφέρονται κατά αυτόν τον αισχρό τρόπο ? Δε θα έπρεπε να βάλουν έναν φραγμό στην τουριστική εκμετάλλευση του Εσταυρωμένου ? Ο Χριστός στη μόνη περίπτωση που πήρε το μαστίγιο και τα έσπασε όλα, ήταν σε αυτή των εμπόρων του Ναού. Με τις πόρνες και τους τελώνες ήταν ελεήμων. Με τους Φαρισαίους όμως ήταν αμείλικτος. Οι Φαρισαίοι ήταν οι μόνοι για τους οποίους ακούστηκαν τα Ουαί.

Φαρισαίοι και ‘Εμποροι.
Ίσως αυτές οι δύο τάξεις να έχουν καταλάβει το περιβόλι της Κυρίας των Αγγέλων πλην ελαχίστων περιπτώσεων χάριν των οποίων η Παναγία δε το ισοπεδώνει. Ο λογισμός μου, μου λέει , πως η εμφάνιση αυτού του άγνωστου μέχρι πρότινος ρήγματος, είναι ένα σημείο προειδοποίησης προς συνετισμό των φερόντων το Άγιο και Τιμημένο ράσο. Ίσως και να κάνω λάθος. Δε ξέρω.

Στο Άγιο Όρος πήγα και Άγιο Όρος δεν είδα. Είδα τον Χριστό Σταυρωμένο πάνω στο Ευρώ.
Σε ευχαριστούμε Χριστέ μου που σταυρώθηκες και κονομάμε εμείς.
Κατάλαβα πως το Άγιο Όρος είναι το πιο πετυχημένο Ελληνικό Brand της παγκόσμιας αγοράς. Βραχιολάκια, σταυρουδάκια, σαμπουάν, σαπούνια, αλοιφές, λάδια ( παράγει τόσο λάδι το Άγιο Όρος ;; και αν ναι, αφού καλύψει τις ανάγκες του, γιατί αντί να το πουλά δε το δωρίζει στους λαικούς σε μια εποχή που το λάδι έχει φτάσει σε δυσθεώρητες τιμές ;; ), κρασιά ( παράγει το Άγιο Όρος τόσους τόνους κρασί ;;; ), ρίγανες, τσάγια και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί ανθρώπινος νους.

Στο Άγιο Όρος πωλείται οτιδήποτε μπορεί να φέρει πάνω στάμπες όπως Athos The Holy Mountain, Ιησούς Χριστός Νικά, Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς κτλ.

Αν παρήγαγαν τόσα προϊόντα και σε τέτοια πληθώρα, τα μοναστήρια θα έπρεπε να είναι εργοστάσια, σκέφτηκα. Μήπως από πνευματικά εργοστάσια έχουν γίνει υλικά εργοστάσια κυνηγώντας τα Ευρωπαϊκά Πακέτα αντί για τη Θεία Χάρι ?? Ειλικρινά, δεν είμαι κακοπροαίρετος αλλά μου γεννιούνται ερωτήματα. Θεωρώ ερωτήματα που έχουν πολλοί πιστοί. Οι απλοί πιστοί αναρωτιούνται, οι Αγιορείτες δεν αναρωτιούνται ? Πολύ θα ήθελα να κάνω λάθος και να με διαψεύσει κάποιος.
Όποιος το έχει επισκεφθεί με κάπως πιο πνευματική ματιά αντιλαμβάνεται πολύ εύκολα τον τουριστικό και άκρως εμπορικό του χαρακτήρα. Αυτή η εντύπωση δίδεται στον επισκέπτη αρχής γενομένης με του που πατήσει το πόδι του στην Ουρανούπολη με τα μαγαζιά να πουλάνε Χριστό κατά το Greek Mousaka και το Rooms to Let.

Θα έλεγα πως το Άγιο Όρος είναι η Μύκονος της Ορθοδοξίας και η Σαντορίνη τα Μετέωρα.

Κάποτε μου είχε πει ένας πρώην Αγιορείτης μοναχός που μόναζε σε ένα μοναστήρι στον κόσμο, πως το Άγιο Όρος είναι μεγάλο μαγαζί. Αν τοποθετήσω μου είπε χαρακτηριστικά, σε ένα πανέρι δικά μου πλεχτά χειροποίητα κομποσχοίνια και δίπλα σε ένα άλλο πανέρι εργοστασιακά κομποσχοίνια με την επιγραφή Άγιο Όρος και σε υψηλότερη τιμή, ο κόσμος θα προτιμήσει αυτά. Δυστυχώς ο κόσμος έχει εμπορευματοποιήσει τον Χριστό. Όχι μόνο οι καλόγεροι και οι ιερείς αλλά και οι απλοί πιστοί. Θρησκευτικός τουρισμός λένε. Αυτό από μόνο του λέει πολλά.

Σας παρακαλώ μη συμπράττετε στον τουριστικό χαρακτήρα του Αγίου Όρους, αλλά και γενικότερα των μοναστηριών.

Τα σαπούνια τους δε θα σας καθαρίσουν από την αμαρτία.
Τα βότανα τους δε θα σας απαλύνουν τους πόνους της ψυχής σας
Τα λάδια τους δε θα σας απαλύνουν τη καρδιά σας
Τα εν πολλοίς εργοστασιακά κομποσχοίνα τους, δε θα σας μυήσουν στη Νοερά Προσευχή.
Οι εικόνες τους δε θα σας φέρουν σε κατάνυξη και προσευχή.

Η Πίστη δεν σχετίζεται με μπλουζάκια και καπελάκια Mount Athos.
Τα σταυρουδάκια του Αγίου Όρους δεν είναι διαφορετικά από τον σταυρό που φοράτε.
Ο Χριστός του Αγίου Όρους δεν είναι διαφορετικός από τον Χριστό της ενορίας σας.
Οι Θείες Λειτουργίες και οι Ακολουθίες δεν είναι διαφορετικές από της ενορίας σας.
Σταματήστε σας παρακαλώ να αποδίδετε στο Άγιο Όρος έναν ιδιότυπο χαρακτήρα αυθεντικότητας και ανωτερότητας έναντι κάθε απλού ιερέα, ενορίας και κάθε απλού πιστού.

Υ.Γ Από όταν μπήκανε οι κάμερες των εκπομπών, το ίντερνετ και τα smartphones στο Άγιο Όρος μπήκε και ο κόσμος.
Ότι δε κατάφεραν οι πειρατές και οι κατακτητές το κατάφεραν οι φακοί των κινητών και των καμερών.
Απαρνήθηκαν οι καλόγεροι τον κόσμο και τον κουβαλάνε στη τσέπη του ράσου τους με το smartphone.
Είναι ακτήμονες ως μονάδες, αλλά για τα κοινά, τα πακέτα εκατομμυρίων ρέουν. Όπως έκανε άλλωστε και ο παππούς όλων αυτών, ο Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής, τον οποίο όσο ζούσε τον έλεγαν πλανεμένο και τρελό. Τώρα βγάζουν βιβλία για τον τρελό και κονομάνε, μα τις συμβουλές του δε τις τηρούν.
Νηστεύουν αλλά έχουν χοληστερίνη, ζάχαρο, είναι παχύσαρκοι και παίρνουν χούφτες τα χάπια.
Δεν ζητούν τη δόξα του κόσμου αλλά μιλούν σε δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές. Κάνουν εκπομπές μαγειρικής.
Κάνουν υπακοή στον γέροντα και ο γέροντας στους εκάστοτε πολιτικούς.

Να με συγχωρείτε πολύ αλλά αυτή είναι η άποψη μου.

Παναγιώτης Νούσιας
nousiass@yahoo.gr

triklopodia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου